2016. április 13., szerda

Takaró 3.

Február végén újabb ötletelés vette kezdetét, annak függvényében, hogy az adott fonalak mire alkalmasak.
Sok-sok szín-és formabeli próbálkozás után elkezdtem az újabb takaró horgolását.
A munka folyamata a következő:
Mindig kitűzött számú  négyzetet horgolok meg, ez esetben 10 darabonként történt a munka. Ennek az a lényege, hogy amikor elkészül a megfelelő számú négyzet, megtörténik a szálak eldolgozása is.
Ez tapasztalat által kialakult fortély,  a szálak eldolgozásának elmaradása ugyanis nem kis nehézséget okoz a munka végéhez közeledvén.
Voltaképpen van olyan nehéz, csak nem annyira örömteli és szép része a tevékenységnek, mint maga a horgolás.
Tehát 10-10 négyzetet megcsináltam, eldolgoztam, egy szál fonallal összekötöttem és felhalmoztam őket.


A négyzetek számát befolyásolja, ha valamelyik szín elfogy. Ebben az esetben a négyzetek utolsó sorát alkotó halványlila  színből fogytam ki.
Így hát szükséges volt egyszínű négyzetek készítése. Ez a szálak eldolgozása szempontjából könnyebb feladat.
Eljött a beteljesülés pillanata, a hat hétig tartó munka/szórakozás tegnap befejeződött.


A takaró neve "szomorú pamukos" lett. Amikor készült, és ez megemlítettem, a menyem elcsodálkozott ezen a kifejezésen. Ekkor elmondtam, amit erről tudok, hogy a kalocsai hímzésnek azt a vonulatát nevezik így, amelyben a lila-kék-bordó változatai  fordulnak elő, némi sárga társaságában. Kimaradnak az élénk, világos színek.
Nekem tetszik....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése